ONLINE TRAIN DE TRAINER

DSC_0986.jpg

ONLINE TRAIN DE TRAINER POWERSESSIE 

Uitdaging

Interactie, droge stof levendig overbrengen en kennis van werkvormen: vragen die we vaak horen van mensen die regelmatig kennis overdragen. Ze weten wel hoe ze een presentatie moeten geven, maar missen de tips & tricks om er een interactieve en leuke sessie van te maken. Na deze sessie wordt virtueel faciliteren een feestje!

 

Programma

Er is veel onderzoek gedaan over hoe mensen leren. Zo blijkt dat mensen gemiddeld genomen 90% van de stof zijn vergeten binnen een week. Deze sessie is erop gericht dat aantal te verminderen. Het betrekken van de groep, het bieden van afwisseling in werkvormen en het creëren van spanning helpen daar enorm bij. Dit programma staat dan ook bol van inspiratie en leuke werkvormen. Daarnaast ligt er een sterke focus op het behalen van leerrendement.

Het programma bestaat uit een sessie van 1 dagdeel á 3,5 uur. Vooraf krijgen de deelnemers een voorbereidende opdracht, zodat er voor de sessie al interactie en leerrendement is!

  • De vergeetcurve van Ebbinghaus 

  • Interactief kennismaken

  • Het bieden van inspiratie

  • Droge stof levendig overbrengen

  • ‘Death by Powerpoint’

  • Online whiteboard

  • Mentimeter

 

Resultaten

Deelnemers die deze sessie hebben gevolgd:

  • Weten hoe zij voor interactie met de deelnemers kunnen zorgen

  • Kunnen droge stof op een levendige manier overbrengen

  • Hebben kennis van ten minste 10 (online) werkvormen

  • Weten hoe zij fun en leerrendement kunnen creëren

  • Zijn genezen van het fenomeen Death by Powerpoint

ONLINE TRAIN DE TRAINER ADVANCED

Uitdaging

Hoe breng ik informatie op een interactieve en inspirerende manier over? Hoe zorg ik dat ik deelnemers activeer? En: hoe bouw ik een goed programma? Het zijn vragen die we vaak horen van mensen die regelmatig kennis overdragen, maar daar geen gefundeerde basis voor hebben.

Een goede (online) training moet dynamisch, inspirerend en nuttig zijn. Daarbij moet het leerproces didactisch gezien kloppen en moet het aansluiten op de behoeften van de deelnemers. Daarnaast zijn ook de juiste online leermiddelen en werkvormen nodig.

Na het volgen van dit programma zijn de deelnemers in staat dit met vertrouwen te kunnen.

 

Programma

Er is veel onderzoek gedaan over hoe mensen leren. Zo blijkt dat mensen gemiddeld genomen 90% van de stof zijn vergeten binnen een week. Ook blijken leerstijlen niet te bestaan. Leerfasen bestaan wél, en het is van groot belang dat je je programma’s daarop afstemt. Als je daarnaast interactie en afwisseling biedt, is de kans vele malen groter dat mensen echt iets leren. In dit programma is er dan ook een sterke focus op het behalen van leerrendement.

 

Ergens heel goed in worden betekent ook vlieguren maken. Dit programma is dan ook zeer praktijkgericht. Kleine stukjes theorie worden afgewisseld met veel oefenen en nabespreken, en dit alles op een lekker tempo. 

Het programma bestaat uit 4 losse dagen. In overleg met de opdrachtgever bepalen we hoeveel tijd er tussen de sessies zit. Ook wordt de precieze invulling van de training afgestemd op het didactisch niveau van de deelnemers en hun doelstellingen. 

 

  • Nulmeting op individueel- en organisatieniveau

  • Individuele intakegesprekken

  • Dag 1: de basis van het trainersvak

  • Dag 2: groepsdynamiek en werkvormen

  • Tussen dag 2 en 3: individuele coachgesprekken

  • Dag 3: online trainen​

  • Dag 4: doen!

  • Evaluatie en eindmeting

Resultaten

Deelnemers die dit programma hebben gevolgd:

  • Kennen de skillset van een goede trainer 

  • Begrijpen hoe mensen leren en wat daarin effectief is

  • Kunnen diverse methoden en werkvormen toepassen om fun en leerrendement te creëren

  • Weten hoe zij een goed programma kunnen maken

  • Kennen het onderscheid tussen een fysieke en een online training en kunnen dit toepassen

  • Weten hoe zij het effect van hun trajecten kunnen meten

  • Helpen deelnemers bij het borgen van het geleerde

DSC_1128.jpg